فواید گیاهان
فواید گیاهان 
پيوندهای روزانه

 افزایش سوخت و ساز بدن با این خوردنی ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


داشتن یک متابولیسم سریع در جهت سوزاندن چربی ها برای بدن در واقع داشتن همه چیز است. شما می توانید با خوردن غذاهایی که به متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک می کنند، سلامتی بدن خود را تضمین کنید. پس مصرف موارد زیر را در نظر داشته باشید ...


ادامه مطلب
[ شنبه بیست و نهم آذر 1393 ] [ 10:1 ] [ میر حسین میری ]

چند میوه و ادویه چربی سوز را بشناسید

شفقنا زندگی-بعضی از میوه ها حاوی موادی هستند که باعث چاقی می شوند اما برعکس برخی از میوه ها چربی سوز هستند و می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از افراد دارای رژیم های تغذیه ای و لاغری هستند تا بتوانند به تناسب اندام دست پیدا کنند. خواندن این مطلب و اطلاع از خوراکی های چربی سوز می تواند آنها را در رسیدن به تناسب اندامی دلخواه یاری کند.


ادامه مطلب
[ چهارشنبه نوزدهم آذر 1393 ] [ 8:27 ] [ میر حسین میری ]
 


با اجزای سمی انواع میوه‌ها آشنا شوید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


میوه‌ها از جمله مهم‌ترین گروه‌های غذایی در هرم راهنمای غذایی می‌باشند که سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند و مصرف مداوم آن‌ها سلامتی و تندرستی را برای افراد جامعه به همراه دارد؛ اما گاهی همین میوه‌ها دارای اجزایی هستند که درعین‌حال که به نظر، خوراکی می‌آیند اما سمی و مضر می‌باشند. در زیر چند مورد از این اجزای سمی را به شما معرفی می‌کنیم:


ادامه مطلب
[ شنبه بیست و دوم شهریور 1393 ] [ 10:46 ] [ میر حسین میری ]
 

نکات طلایی براي نگهداري سبزيجات

سلامانه :کارشناسان مواد غذايي درباره نگهداري ميوه و سبزيجات توصيه هايي کرده اند تا مواد غذايي ديرتر خراب شود و ويتامين ها، اکسيدان ها، مواد معدني و فيبرهاي خود را از دست ندهد.

به گزارش فارس در اين باره مي نويسد: هر خانواده اي بايد بداند در طول هفته چه مقدار مواد غذايي لازم دارد و به اندازه مورد نياز خريداري کند تا اين مواد غذايي خواص درماني و طعم طبيعي خود را از دست ندهند. در ادامه با چند نکته براي نگهداري بهتر مواد غذايي در يخچال آشنا خواهيد شد.

*بادمجان، کدو سبز و خيار را بايد در يخچال و دور از گوجه فرنگي نگهداري کرد.

*گياهان و سبزيجات بهتر است با يک حوله نازک يا کاغذ روزنامه پوشانده و سپس در يخچال نگهداري شوند.

*براي جلوگيري از سياه شدن موز بايد آن را دور از سيب و گلابي نگهداري کنيد.

* زمان ذخيره سازي ميوه يا سبزي به نوع آن بستگي دارد. همچنين بهتر است ميوه يا سبزي برش خورده و نصفه يا قطع شده را همان روز مصرف کنيد.

مدت زمان مجاز نگهداري ميوه ها و سبزيجات

برخي ميوه ها و سبزيجات را بيش از اندازه نمي توان در يخچال نگهداري و بايد زودتر مصرف کرد در غير اين صورت ارزش غذايي آن به شدت کاهش مي يابد.

*سبزيجات برگ دار را نبايد بيش از يک يا 2 روز در يخچال نگهداري کرد.

*هويج و کلم بروکلي بيش از 3 تا 5 روز نگهداري نشوند.

*خيار و گوجه فرنگي بيش از يک تا 2 هفته در يخچال نگهداري نشود.

بادمجان، کدو، فلفل و سبزیجات بیش از 5 روز نباید حتی در یخچال نگهداری شوند و بهتر است زودتر مصرف شوند؛

در آخر کاسنی و گل کلم را تا هفت روز می‌توان در یخچال نگهداری کرد.

[ چهارشنبه پنجم شهریور 1393 ] [ 14:45 ] [ میر حسین میری ]

خبرگزاري آريا-دانشمندان مي‌گويند براي حفظ خواص مغذي هندوانه بهتر است آن را درجه حرارت اتاق نگهداري و مصرف کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، پژوهشگران در يک بررسي به مقايسه ميزان مواد آنتي‌اکسيدان اصلي در هندوانه‌هايي که براي دو هفته در يخچال يا درجه حرارت اتاق نگهداري شده بودند، پرداختند.
دکتر پنه‌لوپه پرکينز-ويزس متخصص فيزيولوژي گياهي از پژوهشگاه کشاورزي جنوب مرکزي آمريکا سرپرست اين تحقيق گفت:"ما از نتايجي که بدست آورديم شگفت‌زده شديم. ميزان ليکوپن در هندوانه بريده نشده در دماي اتاق به طور متوسط 20 درصد افزايش يافته بود و ميزان بتاکاروتن دو برابر شده بود."
گوشت قرمز هندوانه مانند گوجه فرنگي حاوي مقادير زيادي ليکوپن،رنگدانه‌اي آلي از خانواده مواد شبه‌کاروتني است که رنگشان از زرد تا قزمز تيره متفاوت است. بتا کاروتن –يک ماده شبه کاروتني ديگر- نيز به مقدار کمتر در هندوانه موجود است.
اين مواد که جزء آنتي‌اکسيدان‌ها به حساب مي‌آيند مولکول‌هاي فعالي به نام راديکال‌هاي آزاد را که در واکنش‌هاي شيميايي در بدن توليد مي‌شوند و در ايجاد بيماري‌هايي مانند سرطان دخيلند خنثي ميکنند.
اين بررسي نشان داد که ميزان ليکوپن در هندوانه به درجه حرارت نگهداري آن بستگي دارد. درهندوانه‌‌هايي که دو هفته در دماي اتاق نگهداري شده بودند ميزان ليکوپن بسته به نوع هندوانه بين 11 تا 40 درصد افزايش يافته بود.
اين هندوانه‌ها پوست نازکتري پيدا کرده بودند و رنگ گوشتشان تيره‌تر شده بود که نشان ميداد رنگدانه‌‌هاي شبه‌کاروتني در آنها بيشتر شده است. اما در هندوانه‌هايي که در درجه حرارت پايين نگهداري شده بودند اين تغييرات رخ نداده بود.
البته دکتر پرکينز مي‌گويد:" منظور ما اين نيست که مردم هندوانه را ببرند و بعد آن را در دماي اتاق به حال خود رها کنند تا بگندد. توصيه ما اين است که اگر هندوانه را نبرده‌ايد يکي دو روز آن را در دماي اتاق نگه‌داريد. اگر هندوانه سرد مي‌پسنديد اندکي قبل از خوردن هندوانه را در يخچال بگذاريد؛ پس از بريدن هندوانه هم مجبوريد آن را در يخچال بگذاريد."
کارشناسان مي‌گويند بسياري از ميوه‌ها مثلا موز را مي‌توان مدتي خارج از يخچال نگهداري کرد تا هم رسيده‌تر شوند و هم کيفيت مواد مغذي آنها بيشتر شود.

[ پنجشنبه سی ام مرداد 1393 ] [ 8:44 ] [ میر حسین میری ]
........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

استفاده گیاهان در زندگی روزمره
امکانات وب


سایت کلاک دات آی آر ساعت تهران و نقاط مختلف جهان